lördag 10 april 2010

Uppstart

Startade upp "Rosa Pantern" ikväll. Det gick bra. Startade ej på elstart men på kick efter kanske 10 kickar. Dock läckte det bensin som rann ut på golvet. Tror det är någon form av bränslefilter som sitter innan förgasaren som läcker. Jag plockade isär och provtryckte - och ja det läcker. Får åka tillbaka till affären imorgon.

Positivt var att den startade iallafall. Man är ju lite seg och osorterad som inte har ett bränslefilter på hyllan men det kommer nog med åldern. Jag tror jag har ett i stugan faktiskt? Inte hade jag skarvnipplar för 5 mm slang heller för den delen, annars hade jag nog koplat förbi filtret.

Bifogar bild på verktygen som krävs för Apollo RX. Inte har alla 32 mm hylsa och 12 mm insex i verktygslådan? Jag har då aldrig haft behov för det förrän nu.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar