onsdag 28 april 2010

530 och 46

Har kört dryga 30 mil nu. Var till affären där jag köpte idag och tänkte byta kedja mot en längre som passar till offroadhjulen. Inte hade de någon hemma inte. Det skulle ta ett par månader att få hem för de var så tunga så de går med båt. Oljefilter hade de inte hemma heller. Verkar lukta lite skit om den där affären.... Jag misstänker att det finns något oljefilter som passar men det är ju lite knepigt att hitta rätt. Får väl ta med mig filtret till en MC-affär och fråga om de har något som passa i värsta fall. Kedja kan jag ju köpa en på Biltema för 699:- men det känns lite onödigt. Det är synd att det är 530 det hade varit mycket lättare med 520 som ju är standard på de flesta cyklar.
Måste göra någon adapter för bakre kedjestyraren också då offroadhjulens bakdrev är 46 kuggar mot motardens 38. Kan iofs köra utan då jag inte kör så hårt. Får väl se hur det blir.
Bränsleförbrukningen ligger på 0,29 l/mil enligt mätaren vilket motsvarar ca 0,35 l/mil enligt GPS. Jag tror cykeln skulle må bra av lite mindre varv för 70-väg är på gränsen och på 90-väg varvar den väldigt mycket. tror kamaxeln är väldigt "snäll" för mest vrid verkar ligga på låg och mellanregistret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar