torsdag 15 april 2010

Nu börjar det ordna upp sig!

Fick registreringsskylten idag så jag var tvungen att ta en liten tur. Det gick bra och cykeln går som en moppe ska tycker jag.
När jag kom hem parkerade jag i garaget och gick in och lade grabbarna. Efter en timma tänkte jag gå ut och titta till cykeln och då såg det ut som nedan. Hela tankens innehåll hade runnit ut. Typ 4-5 liter. Det som har hänt är att bränsleslangen lossnat från bränslefiltret. Filtret sitter innan soppakranen från tanken. Det har antagligen varit dåligt ditsatt från fabrik och chokearmen har nog gjort så att det hoppas isär då den låg emot.
Nu har jag dragit om och satt filtret efter kranen och satt dit riktiga klammer där jag tyckte det behövdes. Passade på att kolla över elsystemet när jag hade tanken av också och vissa kontakter satt ju inte så hårt....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar