söndag 18 april 2010

Toppfart

Testade toppfarten på E18 idag. Drog ca 2 km på full gas både öster och västerut. Väster=116 km/h och Öster=121 km/h. Ingen risk att man kör för fort alltså. Det är lite lustigt men farten bara dör när man kommer upp över 110 km/h. Den är pigg upp dit och jag har varvat över 9000 rpm på lägre växlar så det är inte vartalsbegränsat som man kan tro. Luftmotståndet är nog väldigt stort och jag hukade mig inte vid testerna.
I riktig fart innebär det således ca 100 km/h som max och det räcker ju för det mesta men på motorväg blir det tufft att hänga med i tempot:-)
Jag bytte även olja idag och slog i helsyntet. Cykeln har gått 19 mil så nu tror jag den är hyfsat inkörd. Oljefiltret var av papper så det måste jag efterlysa för kommande byten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar