lördag 17 april 2010

Längre tur

Var ut på en längre tur idag. Det blev 10,3 mil enligt trippmätaren. Hade GPS på samtidigt och den sa 8,75 så mätaren visar alldeles för mycket. Givaren sitter i bakhjulet så med 18" offroad kan det nog stämma?
Jag tankade innan jag åkte och faktiskt så vaknade tankmätaren till liv. Den steg till fyra prickar. När jag åkt 10 mil var den nere på en prick och blinkade igen och då var det ca 3,5 liter, dvs. drygt halv tank kvar. Moppen drog rätt precis 3 liter på dagens tur. Då var det mest 70-vägar jag åkte på. Jag tror förbrukningen kan sjunka lite när den blir inkörd så neråt 0,25 l/mil tror jag man kan hamna på.
Monterade på trim-CDI'n ikväll också. Den kändes faktiskt lite rappare så det är möjligt att den är det. Tomgången steg ca 500 rpm märkte jag direkt. Stod med cykeln på tomgång i garaget och katalysatorn blev varm så den glödde. Vet inte om det är som det ska? Jag har inte justerat blandningsskruven något för jag tycker den går bra. Viss tveksamhet när den inte är helt varm men annars går den bra. Den är ju inte alls känslig på gasen så man kan gasa rätt mycket utan att den hugger. Tvärtom en RFS m.a.o.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar