I brist på problem med Kinesen kan jag berätta om min GSXR.
Jag har idag beställt en manuell bensinkran för att försöka få bukt med problemet.
Jag har vid tre tillfällen fått ner bensin i motorn. Det måste läcka i någon nålventil. När jag haft isär förgasrana har jag ej sett något fel eller smuts och nålventilen ser bra ut.
Jag är nästan säker på att det är 1:an förgasare som läcker då det stått bensin i trottelhuset på denna och det är endast denna jag haft isär.
Då det är vakuumkran på denna modell har jag renoverat denna med en renoveringssats som består av nytt membran samt kula som ska täta med fjäder. Det är en enkel konstruktion som genom undertryck öppnar tillförseln. Det sitter en sugslang på kranen som leds till insuget som ska sköta detta. Kärvar kulan som är fjäderbelastad står följdaktligen kranen öppen och bensin leds till förgasarna konstant. Detta har jag hela tiden trott varit fallet.
Idag har jag dock läst på lite mer och då min cykel är lite av ett hopplock så har jag kommit på att bränslepumpen ej ska gå innan start för att bygga upp trycket. Denna finess kom på 98:orna som har insprutning. Jag misstänker att det kan vara detta som är felet och pumpen går i tre sekunder innan den stannar.
Arbetstryck 41 psi vilket är 2,82 bar vilket innebär 28 meter vattenpelare. Det är ett skapligt tryck alltså som byggs upp när den drar igång. Kanske kan ej förgasarna täta vid detta höga tryck och det är vid denna tidpunkt de flödar? Pumpen ger dock bara "26-30 cc per 3 secs" vilket bör innebär 26-30 ml och det är ju inte så mycket och denna mängd borde rimligen förbrännas vid start?
Det jag iallafall har tänkt nu är att sätta en manuell kran som jag ej sätter på förrän pumpen har primat. Efter körning stänger jag av den såklart så det ska aldrig kunna komma bränsle till motorn.
Har goda förhoppningar om att detta ska lösa problemet.
Jag har idag beställt en manuell bensinkran för att försöka få bukt med problemet.
Jag har vid tre tillfällen fått ner bensin i motorn. Det måste läcka i någon nålventil. När jag haft isär förgasrana har jag ej sett något fel eller smuts och nålventilen ser bra ut.
Jag är nästan säker på att det är 1:an förgasare som läcker då det stått bensin i trottelhuset på denna och det är endast denna jag haft isär.
Då det är vakuumkran på denna modell har jag renoverat denna med en renoveringssats som består av nytt membran samt kula som ska täta med fjäder. Det är en enkel konstruktion som genom undertryck öppnar tillförseln. Det sitter en sugslang på kranen som leds till insuget som ska sköta detta. Kärvar kulan som är fjäderbelastad står följdaktligen kranen öppen och bensin leds till förgasarna konstant. Detta har jag hela tiden trott varit fallet.
Idag har jag dock läst på lite mer och då min cykel är lite av ett hopplock så har jag kommit på att bränslepumpen ej ska gå innan start för att bygga upp trycket. Denna finess kom på 98:orna som har insprutning. Jag misstänker att det kan vara detta som är felet och pumpen går i tre sekunder innan den stannar.
Arbetstryck 41 psi vilket är 2,82 bar vilket innebär 28 meter vattenpelare. Det är ett skapligt tryck alltså som byggs upp när den drar igång. Kanske kan ej förgasarna täta vid detta höga tryck och det är vid denna tidpunkt de flödar? Pumpen ger dock bara "26-30 cc per 3 secs" vilket bör innebär 26-30 ml och det är ju inte så mycket och denna mängd borde rimligen förbrännas vid start?
Det jag iallafall har tänkt nu är att sätta en manuell kran som jag ej sätter på förrän pumpen har primat. Efter körning stänger jag av den såklart så det ska aldrig kunna komma bränsle till motorn.
Har goda förhoppningar om att detta ska lösa problemet.
Rullar kinesen ännu? Sträckläste bloggen med nöje och blir lite småsugen att prova kinas tolkning av en motard. :)
SvaraRaderaDock inte till vilket pris som helst. Har ägt 2 kinamopeder och kan meka men man vill ju köra också. Hur bedömer du helhetskvaliteten på denna? Dugen för lite stadsbus och kortare utflykter?
/Silver
Hej!
RaderaJag är imponerad över kvaliten. Jag hade nästan hoppats att få skruva mer än jag gjort men grejerna håller ihop förvånansvärt bra. Jag kör fortfarande på originalhjul, drivpaket, bromsar och det håller nog länge till.
Dock ska man vara medveten om att det är ingen motard typ KTM 530 utan den är väldigt slö så man "busar" kanske inte så mycket med den men den tar dig från A till B. Typ köra på bakhjul och sånt är inte att tänka på. Utflykter på 70-väg går bra men pendla på motorväg är ej att rekommendera.
Tack för svaret! Kul att höra att sakerna håller ihop. Jag har nyligen blivit enduro-biten då jag har fått provköra en Yamaha wr250r. Jag inser att kinesen inte kommer i närheten med vare sig motoreffekt eller kvalitet men priset skiljer sig också så pass. Skulle vilja ha en billig och lättvikts andrahoj. Kul att få feedback från dig. Tack!
Radera